4 συχνά λάθη σε ιστοσελίδες

Blog Post

000000000
  • Τελευταία ενήμερωση στις 02 07 2021

Επειδή κάτι είναι στη μόδα, δε σημαίνει απαραίτητα πως είναι για όλους

Έχουμε δει τι μπορούμε να κάνουμε στο Ίντερνετ και πως να το κάνουμε σωστά, μερικές φορές, όμως, για να βγάλουμε άκρη βοηθά πολύ να δούμε πώς είναι το λάθος… Και να μην το (ξανα)κάνουμε! Ο βασικός κανόνας είναι να κοιτάζουμε τι “φοριέται” και να επιλέγουμε τι εξυπηρετεί τη δική μας ιστοσελίδα και τι ταιριάζει στους δικούς μας πελάτες. Ωραία είναι η ιστοσελίδα των Red Hot Chili Peppers, αλλά δε νομίζω να ταίριαζε το στυλ της σε αυτήν του Άρειου Πάγου!

Τί Μενού να προτιμήσω;

Με την πρόσφατη μανία/ανάγκη οι ιστοσελίδες να είναι mobile friendly, οι σχεδιαστές τείνουν να απλοποιούν όσες λειτουργίες μπορούν, με πρώτο “θύμα” της μόδας το μενού. Το hamburger menu βρίσκεται σε κάθε μοντέρνα ιστοσελίδα, ωστόσο αυτή η επιλογή δεν παρέχει συνήθως την απαραίτητη λειτουργικότητα σε εμπορικές ιστοσελίδες ή ιστότοπους νέων. Εκεί το βασικό είναι ο χρήστης να μπορεί να πλοηγηθεί εύκολα, κι όχι τόσο να υπάρχει μινιμαλιστικό design. Οι περισσότερες αντίστοιχες ιστοσελίδες φροντίζουν να διατηρούν σε εμφανές σημείο τα δημοφιλή νέα ή προϊόντα και “χτίζουν” την υπόλοιπη δομή γύρω από αυτά. Πολύ απλά, αν δείτε πως οι χρήστες κλικάρουν στο burger, κάνατε καλά, διαφορετικά επιλέξτε κάτι λιγότερο σύνθετο. Όλα μπορούν να θυσιαστούν στο βωμό της ευχρησίας!

Όχι άλλο carousel!

Ένα άλλο πράγμα που έχει επικριτές όσους και υποστηρικτές είναι το carousel της αρχικής οθόνης (όπως εδώ). Σίγουρα εντυπωσιακό, κανείς δεν το αμφισβητεί, αλλά έχει μερικά προβληματάκια. Το βασικότερο όλων είναι πως κάνει κακό στο SEO. Ειδικά από τη στιγμή που η Google σταμάτησε να συγκεντρώνει metadata (και τις αντίστοιχες λέξεις-κλειδιά), σε αντίθεση με το Bing, και λαμβάνει υπόψη μόνο κείμενο και H1 tags, που σε αυτήν την περίπτωση αλλάζουν πολύ συχνά. Ένα ακόμη σημαντικό μειονέκτημα είναι πως το carousel επιβαρύνει πολύ την απόδοση του site, ενώ, σύμφωνα με έρευνα του 2013, μόνο το 1% των χρηστών κλικάρει στα καρουζέλ! Γενικά, δεν αξίζει τον κόπο, μπορούμε πολύ εύκολα να δημιουργήσουμε ιστοσελίδα που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις, χωρίς τη χρήση του.

Parallax Scrolling: Μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε

Μία ακόμη εντυπωσιακή μόδα αποτελεί το parallax scrolling το οποίο, μαζί με τα καλά του, έφερε και μερικούς πονοκεφάλους στους σχεδιαστές ιστοσελίδων. Τα προβλήματα, όπως απ’ ότι φαίνεται συμβαίνει με καθετί εντυπωσιακό, αφορούν το SEO και την ταχύτητα. Συνήθως το κείμενο είναι ενσωματωμένο στα γραφικά κι αυτό δε βοηθά το SEO, ενώ αυτά τα γραφικά και η εκτενής χρήση Javascript καθυστερούν τη σελίδα πολύ, ειδικά αν φορτώνει σε κινητά.

Σε αυτήν την περίπτωση πρόκειται περισσότερο για αναγκαίο κακό, καθώς το parallax scrolling φαίνεται να πατάει γερά στα πόδια του. Επομένως, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων σκαρφίζονται τρόπους να συνυπάρξει η λειτουργικότητα με την καλαισθησία. Αυτή είναι η δουλειά μας άλλωστε!

Η γοργή (ιστοσελίδα) και χάριν έχει!

Θυμάστε παλιά που ο κανόνας όταν επισκεπτόμασταν μια ιστοσελίδα ήταν να περιμένουμε ώρες ατέλειωτες να γεμίσει η μπάρα του loading; Αυτό το τραύμα άφησε σημάδια στο DNA μας, με τους επιστήμονες να επισημαίνουν πως ένας ανεκτός χρόνος αναμονής κυμαίνεται περίπου στα 7 δευτερόλεπτα, στα 10 δεύτερα έχετε χάσει το 50% των επισκεπτών, ενώ στα 23″ θα έχει μείνει μόνο η μάνα σας (κι αυτή μάλλον θα έχει απομακρυνθεί απ’ την οθόνη προ πολλού). Γι’ αυτό τα flash videos στην αρχική σελίδα όλο και λιγοστεύουν.

Ο κανόνας, σε αυτήν την περίπτωση αναφέρει ξεκάθαρα πως όσο λιγότερο κάνουμε τον επισκέπτη να περιμένει, τόσο καλύτερα για εμάς. Ειδικά αν σκεφτούμε πως αυτό το αργό φόρτωμα μπορεί να συμβεί τη στιγμή που ο επισκέπτης ολοκληρώνει την αγορά του, δε χρειάζεται να πει κανείς περισσότερα. Αλλά ένα βίντεο ισοδυναμεί με πολλές χιλιάδες λέξεις.

Ο μινιμαλισμός που έχει καταλάβει το web design παράγει καλαίσθητες, γρήγορες και εύχρηστες ιστοσελίδες, ενώ το responsive design φροντίζει το περιεχόμενο να είναι προσβάσιμο από όλους τους χρήστες. Η συνεχής ανανέωση του στυλ μιας ιστοσελίδας σίγουρα επηρεάζει θετικά τις εντυπώσεις των επισκεπτών, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το γέρικο σκυλί δε μαθαίνει νέα κόλπα. Φροντίστε, λοιπόν, η ιστοσελίδα σας να παραμένει μοντέρνα, έχοντας, όμως, συνέχεια στο νου τις ανάγκες και την εξυπηρέτηση του δικού σας κοινού. Επειδή κάτι είναι στη μόδα, δε σημαίνει απαραίτητα πως είναι για όλους.

Το άρθρο ανήκει στη κατηγορία Blog. Πατήστε για να δείτε παρόμοιες δημοσιεύσεις μας.


Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί από την ομάδα της WebGrab η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα.

Εάν θέλετε να αντιγράψετε ή να εκτυπώσετε αυτό το άρθρο παρακαλούμε ακολούθηστε τους κανόνες εδώ "LINK"



Απάντηση