Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας όλων, αλλά λίγοι έχουν στο νου ακριβώς περί τίνος πρόκειται. Μια μηχανή αναζήτησης, λοιπόν, είναι μια εφαρμογή η οποία διευκολύνει τους χρήστες στην αναζήτηση πληροφοριών στο Ίντερνετ. Ουσιαστικά, τέτοιες εφαρμογές φιλτράρουν τα δεδομένα που κυκλοφορούν και εμφανίζουν τα πιο σχετικά με την εκάστοτε αναζήτηση. Και ακόμη κι αν η φράση "μηχανές αναζήτησης" δεν παρουσιάζεται συχνά, η λέξη "Google" είναι από τις κυρίαρχες στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου. Για αυτό το ρήμα "αναζητώ [στο Ίντερνετ]" αντικαταστάθηκε πολύ γρήγορα από το ρήμα "γκουγκλάρω", ακόμη και μεταξύ χρηστών που χρησιμοποιούν άλλο πρόγραμμα, όπως το Bing, για τις αναζητήσεις τους.
Είναι πολύ συχνό να ψάχνουμε απάντηση σε διάφορες ερωτήσεις ή να χρειαζόμαστε πληροφορίες για πρόσωπα ή επιχειρήσεις του περιβάλλοντός μας. Για πολλούς, μάλιστα, αυτή είναι η κύρια χρησιμότητα του Ίντερνετ. Κάτι τέτοιο, όμως, δε θα ήταν καθόλου εύκολο αν είχαμε μπροστά μας όλα όσα υπάρχουν στο Ίντερνετ για να εντοπίσουμε εμείς αυτό που μας ενδιαφέρει. Θα ήταν ο ορισμός του "ψάχνω βελόνα στα άχυρα". Οι μηχανές αναζήτησης, λοιπόν, αναλαμβάνουν να μας κατευθύνουν προς τα αποτελέσματα που ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτό που ψάχνουμε.
Επομένως, καταλαβαίνει και ο πιο ανεξοικείωτος με το Ίντερνετ τη δύναμη που έχουν. Πέρα από το γεγονός ότι αποτελούν το μέσο για την απόκτηση πληροφοριών, επιπλέον αποτελεί βασικό μέρος της λειτουργίας τους η περιορισμένη εμφάνιση αποτελεσμάτων. Για αυτό το λόγο το SEO (Search Engine Optimization), η κατάταξη, δηλαδή, ανάμεσα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών, αποτελεί βασικό άξονα της διαφημιστικής καμπάνιας κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο του Ίντερνετ, πράγμα που έχουν σπεύσει να εκμεταλλευτούν η Google και οι υπόλοιποι κολοσσοί του κλάδου. Η κατάταξη μιας ιστοσελίδας, μάλιστα, στα σχετικά αποτελέσματα, και ιδιαίτερα αυτά που εμφανίζει η Google, έχει άμεση σχέση με την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις της και αποτελεί το νο1 στόχο κάθε εταιρείας.