Η Αρχική… είναι το ήμισυ του παντός!

Blog Post

000000000
  • Τελευταία ενήμερωση στις 02 07 2021

Η δομή και ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι τα κύρια στοιχεία που παρακινούν τον επισκέπτη να ακολουθήσει εκεί που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης!

Παρόλο που δεν είναι καλό να κρίνεται ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, κανείς δεν μπορεί να μη σχηματίσει μια πρώτη εντύπωση για το τι θα ακολουθήσει παρακάτω από το πρώτο πράγμα που αντικρίζει και, σαφώς, οι ιστοσελίδες δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Η Αρχική Σελίδα, λοιπόν, αποτελεί την πρώτη επαφή του επισκέπτη με έναν οργανισμό η μία εταιρεία και η στιγμή που την επισκέπτεται είναι μοναδική: αν αυτό που παρουσιάζουμε δεν προκαλέσει θετική εντύπωση, δε θα υπάρξει ανάλογη ευκαιρία για διόρθωση στο μέλλον.

Τι πρέπει να προσέξω στο σχεδιασμό της Αρχικής Σελίδας

Ορισμένα σημαντικά στοιχεία που ψάχνουν οι χρήστες σε μία Αρχική Σελίδα (και εκτιμούν όταν τα εντοπίζουν εύκολα) είναι το Μενού, το Προφίλ και η Επικοινωνία. Το Μενού οφείλει να είναι ορατό ή τουλάχιστον εύκολα αντιληπτό. Από εκεί θα πάρει ο επισκέπτης μια καλή ιδέα των ενοτήτων που περιλαμβάνει μια ιστοσελίδα και να αποφασίσει τι μπορεί να τον ενδιαφέρει για να συνεχίσει την πλοήγησή του, ενώ συχνά κάθε επισκέπτης ψάχνει κάτι συγκεκριμένο και εξυπηρετεί αν τον βοηθά η Αρχική Σελίδα να καταλήξει εκεί. Ειδικά σε εταιρικές ιστοσελίδες είναι βασικό να υπάρχει η άμεση δυνατότητα μετάβασης στην ενότητα Προφίλ ή “Σχετικά με εμάς” για να μπορούν οι επισκέπτες να γνωρίσουν καλύτερα την εταιρεία άμεσα και να ξεκαθαρίσουν περί τίνος πρόκειται ή να τους παρέχετε επιπλέον στοιχεία που σας ενδιαφέρει να γίνουν γνωστά. Παράλληλα, επειδή μπορεί ανοίγουν μια ιστοσελίδα για να ζητήσουν πληροφορίες ή διευκρινίσεις για κάποιο προϊόν, δε βλάπτει να αναφέρονται σε ευκρινές σημείο τα Στοιχεία Επικοινωνίας της επιχείρησης ή του ατόμου το οποίο αφορά η ιστοσελίδα. Πολλοί θα μπουν στον πειρασμό να γυρίσουν τον επισκέπτη σε πολλές υπο-ενότητες και να τον κρατήσουν στην ιστοσελίδα περισσότερο χρόνο, αλλά κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που ταλαιπωρεί τον επισκέπτη ο οποίος αναζητά κάτι συγκεκριμένο, θα καταλήξει να τον κουράσει και θα τον οδηγήσει -κατά πάσα πιθανότητα- στους ανταγωνιστές.

Website-Homepage
Δείξε μου την Αρχική Σελίδα σου να σου πω ποιος είσαι!

Αν η αισθητική της ιστοσελίδας είναι απλή και παράλληλα κάνει τον επισκέπτη να νιώθει άνετα, σίγουρα θα τον παρακινήσει να εξερευνήσει τις υπόλοιπες ενότητες. Μπορεί άλλα σημεία να παρέχουν πληροφορίες με πιο περίπλοκο τρόπο, αλλά ο σκοπός της Αρχικής Σελίδας είναι άλλος: να μεταφέρει στον επισκέπτη με σαφήνεια και ειλικρίνεια τη φιλοσοφία μιας εταιρείας και το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά για αρχή και θα βρουν το χώρο τους στη συνέχεια. Επίσης, βοηθά αρκετά μια εταιρεία να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα στο κοινό το να παρουσιάζει ένα χαρακτηριστικό λογότυπο ή ένα έξυπνο σλόγκαν και την επωνυμία της. Ακόμη κι αν δεν κερδίσει άμεσα πελάτες, όσοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα της θα θυμούνται το όνομα και θα το έχουν υπόψη τους στο μέλλον. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν και χρωματικοί συνδυασμοί των στοιχείων της Αρχικής Σελίδας που ακολουθούν την παλέτα της εταιρείας. Αν το λογότυπο της επιχείρησης περιέχει μπλε και άσπρο, δεν εξυπηρετεί η Αρχική της Σελίδα να βασίζεται στο κόκκινο ή το κίτρινο, όσο ωραία κι αν φαίνονται στο σχέδιο που επιλέχθηκε.

Η αναβάθμιση των landing pages

Βέβαια, όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για την Αρχική αφορούν κυρίως επισκέπτες που γνωρίζουν ότι θέλουν να επισκεφθούν τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα και πληκτρολογούν αμέσως τη διεύθυνσή της ή κλικάρουν στο λινκ που τους εμφάνισε η Google. Τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκε ο ρόλος των λεγόμενων landing pages, οι οποίες γίνονται όλο και περισσότερο το πρώτο στοιχείο που συναντά ένας νέος επισκέπτης, αν και ακόμη δεν έχουν κυριαρχήσει απολύτως. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό έχει σχέση με τις διαφημιστικές τακτικές. Όσο περισσότερο στοχευμένες προς συγκεκριμένο κοινό γίνονται, τόσο περισσότερο αυξάνονται όσοι κλικάρουν για να μάθουν περισσότερα. Και καταλήγουν σε μια landing page η οποία μπορεί να αφορά ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μια υπο-ενότητα της ιστοσελίδας, πριν γυρίσουν στην Αρχική (δυνατότητα που, επίσης, θα πρέπει να τους προσφέρεται εύκολα). Όπως και να ‘χει, αν η διαφήμιση τους ενδιαφέρει αρκετά ώστε να την ανοίξουν και μείνουν ικανοποιημένοι από όσα δουν στη landing page, τότε οι περισσότεροι χρήστες θα μεταβούν στην Αρχική Σελίδα και θα αρχίσουν την περιήγηση από το αρχικό στάδιο.

Γενικά, αν κατά τη δημιουργία οποιασδήποτε ιστοσελίδας καλυφθεί αυτός ο στόχος, δηλαδή η Αρχική Σελίδα και οι landing pages προσελκύουν την προσοχή του κοινού και το οδηγούν σε άλλες ενότητες της ιστοσελίδας, ο διαχειριστής της έχει πετύχει να το κατευθύνει σε ό,τι έχει σημασία και θέλει να παρουσιάσει. Μπορεί να φαίνεται ότι σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει έλεγχος, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η δομή και ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι που παρακινούν τον επισκέπτη να ακολουθήσει εκεί που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης. Τώρα που έχουν ξεκαθαριστεί ορισμένες λεπτομέρειες που αφορούν τη λογική της Αρχικής Σελίδας, μπορούμε να περάσουμε και σε συγκεκριμένες συμβουλές.

Το άρθρο ανήκει στη κατηγορία Blog. Πατήστε για να δείτε παρόμοιες δημοσιεύσεις μας.


Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί από την ομάδα της WebGrab η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα.

Εάν θέλετε να αντιγράψετε ή να εκτυπώσετε αυτό το άρθρο παρακαλούμε ακολούθηστε τους κανόνες εδώ "LINK"



Απάντηση