Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πως να αναπτύξω την επιχείρησή μου;

Blog Post

000000000
  • Τελευταία ενήμερωση στις 02 07 2021

Ο ικανοποιημένος πελάτης είναι πιστός πελάτης και ο πιστός πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμιση για κάθε επιχείρηση και την αξιοπιστία της

Όλοι οι επιχειρηματίες που ασχολούνται με το e-commerce (εύχονται και) προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, κυρίως επειδή υπάρχει πάντα μεγάλο περιθώριο για βελτίωση στον κλάδο. Αν τους ρωτήσουμε, όμως, πώς περιμένουν να συμβεί αυτό, λίγοι θα έχουν ξεκάθαρη ιδέα και στρατηγικό πλάνο. Και με το δίκιο τους. Είναι πάρα πολλοί οι τομείς που επιδέχονται βελτίωσης κι είναι όλοι απολύτως χρήσιμοι και σημαντικοί. Υπάρχει ο σταθερός στόχος να αυξηθούν οι πελάτες, αλλά και να αυξηθεί ο τζίρος, ενώ -μπορεί να μη φαίνεται, αλλά- εξίσου σημαντική είναι και η κίνηση του e-shop, το λεγόμενο traffic, το κοινό, δηλαδή, που προσελκύει καθημερινά η ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Θεωρώντας πως έχει γίνει καλή δουλειά και η ιστοσελίδα έχει στηθεί σωστά, με αποτέλεσμα να εξυπηρετεί τις ανάγκες και της επιχείρησης και των επισκεπτών, οφείλουμε να ασχοληθούμε με… το βήμα παραπάνω.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

Για να αναπτυχθεί μία επιχείρηση στο διαδίκτυο χρειάζεται αναμφίβολα κόπο, όμως όλα μπορούν να γίνουν κάπως πιο εύκολα με το σωστό τρόπο! Υπάρχουν -στην κυριολεξία- εκατοντάδες στρατηγικές να αναπτυχθεί μια διαδικτυακή εταιρεία, με πολλούς από αυτούς να είναι ιδιαίτερα κοστοβόροι, γι’ αυτό χρειάζεται και ιδιαίτερη προσοχή! Όπως σε κάθε τομέα, η οργανωμένη και σωστά στοχευμένη στρατηγική αποτελεί βασικό ζητούμενο κάθε εταιρείας, μεγάλης ή μικρής, που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ικανοποιημένοι πελάτες: Το Α και το Ω κάθε επιτυχημένου e-shop!

Νο 1 στόχος ήταν και είναι για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα -όπως ισχύει σε κάθε γωνίτσα του διαδικτύου- η ικανοποίηση των πελατών, αυτό που πολύ χαρακτηριστικά λέγαμε στο χωριό μου customer experience. Η προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα δε σταματάει ποτέ, γι’ αυτό, είτε πρόκειται για online ψιλικατζίδικο είτε για το eBay, η υπεύθυνη ομάδα για την εξυπηρέτηση πελατών δεν κοιμάται ποτέ! Ο ικανοποιημένος πελάτης είναι πιστός πελάτης, λένε οι γκουρού του μάρκετινγκ, και ο πιστός πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμιση για κάθε επιχείρηση και την αξιοπιστία της.

Ο κόσμος αναζητά εύχρηστη και λειτουργική ιστοσελίδα!

Παράλληλα με την εξυπηρέτηση υπάρχουν και μερικές ακόμη κατηγορίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ικανοποιημένων πελατών. Βασικότερη είναι η ταχύτητα της ιστοσελίδας που εξυπηρετεί τον μόνιμο πελάτη και δε διώχνει τον επίδοξο. Οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές του 21ου αιώνα έχουν αυξημένες απαιτήσεις από τα καταστήματα που επισκέπτονται και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εγκαταλείψουν γρήγορα αυτό που δεν τους εξυπηρετεί στην ώρα του. Επίσης, εκτιμούν τον καλαίσθητο σχεδιασμό (το γνωστό σε όλους UI Design) και το εύχρηστο μενού. Τα γραφικά δημιουργούν στο κοινό την εικόνα της εταιρείας και τους κάνουν να νιώθουν όμορφα όταν σας προτιμούν για τις αγορές τους, ενώ, αν πλοηγούνται εύκολα στο μενού σας, δεν πρόκειται να αλλάξουν αυτό που τους βολεύει με τίποτα! Τέλος, εκτιμώνται πολύ οι λεπτομερείς περιγραφές των προϊόντων. Οι καταναλωτές δεν μπορούν να κρατήσουν ή να δοκιμάσουν το προϊόν σας, γι’ αυτό πρέπει να τους εξοικειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο με τα χαρακτηριστικά του. Οι λεπτομερείς περιγραφές, οι πολλές και διαφορετικές εικόνες και η -πάντα διαθέσιμη- γραμμή πληροφοριών είναι ορισμένα από τα στοιχεία που οι επισκέπτες σας θα εκτιμήσουν απεριόριστα.

Επεκτείνετε τη βιτρίνα της επιχείρησής σας

Όλοι έχουν τουλάχιστον ένα λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για την εταιρεία τους… Αν δεν έχετε, είναι καιρός να δημιουργήσετε, κι αν έχετε καιρός είναι να ενισχύσετε την παρουσία σας και σε άλλα μέσα, δημοφιλή στα target-groups σας. Προσθέστε ενδιαφέρον υλικό, προσφορές και εκπτώσεις ή άλλες προωθητικές ενέργειες, με σκοπό να οδηγήσετε ακόμη περισσότερους επισκέπτες στη σελίδα σας. Ακόμη και να μην αγοράσουν, σας εγκαθιδρύουν σαν ένα ισχυρό brand name του τομέα σας. Επιπλέον, κρατήστε επαφή με μια σωστή στρατηγική e-mail marketing με πληροφορίες για τα προϊόντα και τις δραστηριότητες της εταιρείας σας.

Γνωρίστε το κοινό σας!

Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα που σας προσφέρονται από τα Google Analytics σχετικά με το κοινό σας και τη συμπεριφορά του. Έτσι, μπορείτε να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, το πως τις “πλασάρετε” και να βρείτε σε ποιους τομείς χρειάζεται κι άλλη προσπάθεια. Παράλληλα, επικαιροποιήστε τα στοιχεία της ιστοσελίδας σας και ελέγξτε αν ακόμη είναι SEO-friendly, προκειμένου να σας βρει περισσότερος κόσμος. Σε αυτό το κομμάτι θα βοηθήσει και η λειτουργία ενός εταιρικού blog ή η τόνωση και ο εμπλουτισμός του περιεχομένου του ήδη υπάρχοντος. Το blog θα σας ανεβάσει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, θα σας φέρει κοινό και θα ισχυροποιήσει την παρουσία σας στην αγορά. Θυμάστε το χωριό μου; Win-win situation το λέγαμε αυτό, τα παλιά τα χρόνια!

Ηλεκτρονικές αγορές, εύκολα και απλά!

Όσον αφορά τη συμπεριφορά όσων προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που καλό θα ήταν να προσέχετε. Σε αρκετές περιπτώσεις, η πολύπλοκη διαδικασία μέχρι να ολοκληρωθεί η αγορά κάνει τον κόσμο να παρατήσει το καλάθι του και να ψάξει αλλού. Φροντίστε, λοιπόν, τα βήματα από την επιλογή έως την τελική αγορά να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολα και απλά. Ένα ακόμη πράγμα που αποτρέπει το κοινό από την πραγματοποίηση αγορών είναι η υποχρεωτική εγγραφή. Μπορεί να επωφελείστε εσείς με διάφορους τρόπους, όπως, για παράδειγμα, τη δημιουργία λίστας αποδεκτών για το newsletter σας, ωστόσο είναι κάτι που φοβίζει τους επισκέπτες και, σε ποσοστό 23%, προτιμούν να αποχωρήσουν και να αναζητήσουν την τύχη τους αλλού.  Χρειάζεται, επομένως, προσαρμογή στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού. Αν δεν το κάνετε εσείς, θα βρεθεί εύκολα κάποιος ανταγωνιστής που θα το έχει φροντίσει.

Επίσης, μπορείτε να κερδίσετε τους πελάτες προσφέροντας δωρεάν μεταφορικά, καθώς είναι κάτι που, σύμφωνα με έρευνες, εκτιμούν πολύ. Επειδή, βέβαια, κάτι τέτοιο δεν είναι επωφελές για καμία επιχείρηση, μπορείτε να το εφαρμόσετε για αγορές από ένα συγκεκριμένο ποσό και πάνω, μόνο για μέλη ή για κάποια συγκεκριμένη περίοδο. Απλά πρέπει να βρείτε τη φόρμουλα που λειτουργεί στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα για να μετατρέπονται οι επισκέπτες σε αγοραστές. Κάτι ακόμη πολύ σημαντικό για κάθε καταναλωτή (και πολύ περισσότερο για όσους αγοράζουν online) είναι η πολιτική επιστροφών. Φροντίστε να αναφέρεται ξεκάθαρα, χωρίς παραθυράκια ή φθηνές πονηριές, συγκεκριμένα και σε εμφανές σημείο η δική σας πολιτική. Βοηθήστε τον κόσμο να σας εμπιστευτεί και να νιώσει την ασφάλεια που αποζητά για να μπορέσει να ψωνίσει χωρίς ανησυχίες.

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Το μέλλον της επιχειρηματικότητας

Τέλος, από τη στιγμή που κάνατε το βήμα να εμπλακείτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι καλό να γνωρίζετε που απευθύνεστε. Ευτυχώς, ο κόσμος το έχει αποδεχθεί και η προτίμησή του στο online shopping ανεβαίνει συνεχώς. Τη μεγαλύτερη αύξηση, στην Ευρωπαϊκή Ένωση είχαν οι ηλικίες 16-24, ενώ η κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες στις ηλεκτρονικές αγορές είναι οι 25-54. Υπάρχει, δηλαδή, ανοδική τάση από τη νεολαία, και επομένως αυξημένη ζήτηση στο μέλλον για προϊόντα που την αφορούν, ενώ το e-commerce, ειδικά για την οκταετία 2007-2015, στηρίχθηκε στην πιο παραγωγική ομάδα του πληθυσμού, πράγμα που δίνει σιγουριά για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Το άρθρο ανήκει στη κατηγορία Blog. Πατήστε για να δείτε παρόμοιες δημοσιεύσεις μας.


Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί από την ομάδα της WebGrab η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα.

Εάν θέλετε να αντιγράψετε ή να εκτυπώσετε αυτό το άρθρο παρακαλούμε ακολούθηστε τους κανόνες εδώ "LINK"



Απάντηση