Το Διαδίκτυο κατέχει όλο και μεγαλύτερο μέρος στις ζωές μας και η κάθε εταιρεία που δεν το εκμεταλλεύεται μένει πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τόσο απλά και ξεκάθαρα, μέρα με τη μέρα, αυξάνονται οι επιχειρήσεις που κάνουν το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή. Εξάλλου, η πλειονότητα του κοινού ηλικίας 16-44 δε θεωρεί σοβαρή και αξιόπιστη μια εταιρεία που δεν έχει διαδικτυακή παρουσία. Και δε χρειάζεται καν να αναφέρουμε πως, όποτε βγαίνουμε, όπου κι αν πάμε, είμαστε με το κινητό στο χέρι και το πρώτιστό μας μέλημα είναι όχι η παραγγελία, αλλά ο κωδικός του Wi-Fi…
Βρίσκομαι στο διαδίκτυο άρα υπάρχω!
Από την άλλη, είναι και τα πλεονεκτήματα του Ίντερνετ που δε γίνεται να παραβλέψει κανείς. Με το Ίντερνετ έχετε το κατάστημά σας ανοικτό 24 ώρες το 24ωρο, προσφέρετε τα προϊόντα σας σε πελάτες εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά και μπορείτε να δημιουργήσετε μία άκρως εντυπωσιακή βιτρίνα για την επιχείρησή σας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, μάλιστα, κερδίζει συνεχώς έδαφος στη χώρα μας. Περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν συχνά το διαδίκτυο για πληροφορίες, ενώ από αυτούς περίπου το 1/3 πραγματοποιεί αγορές online, με τάσεις προφανώς αυξητικές. Επιπλέον, ο χρόνος που αφιερώνουμε στο διαδίκτυο είναι δυόμιση ώρες, κατά μέσο όρο, ενώ για τις ηλικίες 18-24 ξεπερνά τις 3 ώρες την ημέρα! Λίγοι είναι αυτοί που θα βγουν και θα περάσουν την ίδια ώρα στην αγορά, μπροστά από βιτρίνες…
Ορισμένα στοιχεία, μάλιστα, που αφορούν τη χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα είναι άκρως ενδιαφέροντα. Όλοι γνωρίζουμε πως τα παιδιά είναι απόλυτα εξοικειωμένα με τη σχετική τεχνολογία, αλλά εντυπωσιάζει το γεγονός πως η ποσοστιαία χρήση του διαδικτύου από παιδιά ηλικίας 7-12 ετών αγγίζει το 90%! Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως στο μέλλον το ποσοστό χρήσης του Ίντερνετ ίσως φτάσει ακόμη και το 100%. Επίσης, αυξάνεται συνεχώς και με καλπάζοντες ρυθμούς το σερφάρισμα από φορητές συσκευές, και κυρίως κινητά τηλέφωνα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό και οι ιστοσελίδες να έχουν εφαρμογή για smartphones ή να προσαρμόζονται στην αντίστοιχη εμφάνιση. Ωστόσο, αυτή η αύξηση δεν κάνει κακό στη χρήση από σταθερό υπολογιστή καθώς συμβαίνει κατά τις ώρες που ο χρήστης βρίσκεται εκτός σπιτιού ή γραφείου. Επομένως, συμπεραίνουμε πως ο κόσμος ψάχνει να εξασφαλίσει περισσότερες ώρες για να είναι online. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως ραγδαία είναι και η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών, με τα πρωτεία να κατέχουν οι κατηγορίες των ρούχων, των παπουτσιών, των κρατήσεων ξενοδοχείων, των αξεσουάρ και περιφερειακών υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων. Ειδικά αν δραστηριοποιείστε σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, μήπως είναι καιρός να αρχίσετε ή να ενισχύσετε τη διαδικτυακή σας παρουσία;
Το διαδίκτυο ανοίγει πόρτες
Όταν, λοιπόν, ο ανταγωνισμός έχει ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, με αποτέλεσμα να διευρύνεται συνεχώς το πελατολόγιο και ο κύκλος εργασιών, δεν μπορεί κανείς να το αγνοήσει. Μία φυσική επιχείρηση είναι περιορισμένη από τη βιτρίνα και τα γραφεία της, ενώ μια αντίστοιχη διαδικτυακή απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό και ισχυροποιεί πολύ εύκολα την παρουσία της στον τομέα που ειδικεύεται. Οι τάσεις παγκοσμιοποίησης που κυριαρχούν στην αγορά δικαιολογούν και με το παραπάνω την ανάγκη για δημιουργία ιστοσελίδας και δυναμική προώθησή της στους χρήστες του διαδικτύου.
Δημιουργία ιστοσελίδας σημαίνει προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς
Βασικό ζητούμενο κάθε εταιρείας είναι να εκπληρώνει τις ανάγκες του κοινού και να προσαρμόζεται σε αυτές τις ανάγκες. Από τη στιγμή, μάλιστα, που όλο και περισσότεροι αγοραστές αναζητούν υπηρεσίες, αλλά και ευκαιρίες, στο διαδίκτυο, είναι επόμενο η επιχείρηση που δε βρίσκεται στο Ίντερνετ να έχει… ημερομηνία λήξης. Η ψηφιακή εποχή δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν! Γι’ αυτό όσοι παραμένουν στάσιμοι αναπόφευκτα θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να τα βγάλουν πέρα, ειδικά σε καιρούς που ο απαιτούμενος τζίρος για να κατασταθεί μια επιχείρηση βιώσιμη αυξάνεται συνεχώς. Ο κόσμος δε θα ζοριστεί για να βρει κανέναν, μόνο οι επιχειρηματίες που προσεγγίζουν δυναμικά τους αγοραστές έχουν τις προοπτικές να επιβιώσουν. Η αναγνωρισιμότητα, λοιπόν, και επομένως η αύξηση του τζίρου είναι πλέον στενά συνυφασμένη με μια αξιόπιστη ιστοσελίδα.
Ιστοσελίδα και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Παράλληλα με τη δημιουργία ιστοσελίδας, ένα δυναμικό βήμα προς την κατάκτηση της αγοράς συντελείται και από τη δυναμική παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Τα Social Media αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας όλο και περισσότερων ανθρώπων, γεγονός που όλες οι μεγάλες εταιρείες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν. Σε αυτόν τον τομέα τα πράγματα δεν είναι πάντα απλά, αλλά σε κάθε περίπτωση ο χρόνος και τα χρήματα που επενδύονται στην προώθηση πιάνουν τόπο και με το παραπάνω, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που περνάμε online αφιερώνεται στα Social Media!
Όλο και περισσότεροι επαγγελματίες, πέρα από το λογιστή τους, βρίσκονται σε στενή επαφή και με τον διαχειριστή της ιστοσελίδας τους, μιας και -πλέον- αυτοί οι δύο είναι απολύτως απαραίτητοι προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα και να αυξηθεί ο τζίρος κάθε επιχείρησης. Η σύγχρονη επιχειρηματικότητα, εξάλλου, το απαιτεί. Το μειωμένο κόστος και ο εξορθολογισμός των δαπανών από τη μία και η διεύρυνση του κύκλου εργασιών από την άλλη, καθιστούν το διαδίκτυο και τη δημιουργία ιστοσελίδας τη μόνη βιώσιμη λύση για να σταθεί στα πόδια της κάθε εταιρεία. Εσύ πότε θα περάσεις στην ψηφιακή εποχή;