Social Media Marketing: Γνωρίστε και Κερδίστε!

Blog Post

000000000
  • Τελευταία ενήμερωση στις 02 07 2021

Mην παραλείπετε τη δημιουργία λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα και, οπωσδήποτε, μην αφήνετε τη λειτουργία τους στην τύχη

Στον 21ο αιώνα, όλοι γνωρίζουμε τι είναι τα Social Media και είμαστε βέβαιοι πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη γνωστοποίηση ή την ισχυροποίηση μιας μάρκας. Δε θα μπορούσε να ισχύει κάτι διαφορετικό, άλλωστε, από τη στιγμή που υπάρχουν 3,5 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες των κοινωνικών δικτύων καθημερινά! Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί, από ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων έως “επαγγελματίες” του μάρκετινγκ, που δε γνωρίζουν πως ακριβώς να εκμεταλλευθούν αυτή τη δύναμη. Και στις εποχές που ζούμε, δε μας παίρνει να μην εκμεταλλευόμαστε και το παραμικρό, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για… παραμεγάλο!

Σήμερα, ένα σημαντικό μέρος της εξυπηρέτησης πελατών ή της προσέλκυσης νέου αγοραστικού κοινού γίνεται μέσω των Social Media. Πέρα από την προβολή και την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, βοηθούν σημαντικά στην επαφή που έχει μια επιχείρηση με τον κόσμο. Το Ίντερνετ έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις και, πλέον, κάθε εταιρεία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τέτοιες δυνατότητες για να φέρει το κοινό πιο κοντά της.

Το κοινό σας βρίσκεται στα Social Media

Το μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί τεράστιο κομμάτι του λεγόμενου digital marketing, μιας και τα Social Media αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ζωής των περισσότερων ανθρώπων. Από τη στιγμή, λοιπόν, που κάτι αποτελεί συνήθεια του κοινού, πολύ γρήγορα θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις διαφημιστικές καμπάνιες μεγάλων και μικρών εταιρειών, ακόμη κι αν στην αρχή η κατάσταση φαίνεται χαοτική.

Webgrab Social Media

Ας ξεκινήσουμε με τα απλά: Όση περισσότερη απήχηση έχετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσοι περισσότεροι άνθρωποι σας παρακολουθούν. Όσο περισσότεροι σας παρακολουθούν, τόσο ανεβαίνει σε αναγνωρισιμότητα το προϊόν ή η εταιρεία σας. Είναι σαν να ψάχνω υδραυλικό στο Google και μου εμφανίζει συνέχεια τον Μάριο (εντελώς τυχαίο όνομα). Στην τρίτη ή τέταρτη αναζήτηση θα μου περάσει -υποσυνείδητα ή και συνειδητά- η εντύπωση πως ο εν λόγω κύριος είναι ο μετρ του κάβουρα! Έτσι χτίζεται η φήμη και η απήχηση στο κοινό, τίποτα δε γίνεται με τρόπο μαγικό. Μάλλον ο Μάριο έχει προσλάβει την καλύτερη ομάδα web marketing…

Η άποψη του κόσμου μετράει

Παράλληλα, εάν υπάρχει μια διαφήμιση σε ένα αξιόπιστο site ή ένα link από κάποιον πιο διάσημο και αξιόπιστο προς εσάς ή έστω μία celebrity που να έχει κάνει Like στη σελίδα σας, ενισχύεται και η δική σας αξιοπιστία. Και, σε περίπτωση που δεν έχετε ακριβώς στο νου τι σημαίνει να σας εμπιστεύεται ο κόσμος, μάθετε πως πάνω από το 80% των καταναλωτών μένουν πιστοί σε μια μάρκα που γνωρίζουν κι εμπιστεύονται και τη συστήνουν στο περιβάλλον τους, ενώ το 50% θα πλήρωνε ακόμη και λίγο παραπάνω για τα προϊόντα της, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά. Αυτή είναι η αποδοτικότερη προωθητική καμπάνια: η καλή άποψη του κόσμου. Πρόκειται, λοιπόν, για οφέλη που δε χρειάζονται και πολλή εξήγηση.

Τα Social Media φέρνουν πωλήσεις

Κάτι ακόμη, το οποίο ίσως να μη σκεφτήκατε πριν, είναι η “αγκίστρωση” επισκεπτών. Μία εταιρεία με ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πάντα ικανότερη να κρατήσει έναν επισκέπτη, ακόμα κι αν αυτός δεν αλληλεπιδράσει με τα social media αμέσως. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι πολύ πιο εύκολο να σας θυμάται, πολύ πιο πιθανό να σας ξαναπετύχει και σχεδόν σίγουρο πως θα σας αναγνωρίσει. Παρόλο που δεν μπορεί πάντα να μετρηθεί επακριβώς σε πόσο μεγάλο βαθμό το Facebook, το Instagram και το Twitter ευθύνονται για την αύξηση στις πωλήσεις σας, δεν αποτελεί αποκάλυψη πως τις ανεβάζουν σημαντικά. Εξάλλου, το πρώτο βήμα για την ισχυροποίηση και την καθιέρωση κάθε εταιρείας είναι η αναγνωρισιμότητα. Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν, σήμερα, το “μέρος συνάντησης” μικρών και μεγάλων και αναπόφευκτα γίνονται βασικός στόχος κάθε διαφημιστικής καμπάνιας.

Η έξυπνη διαφήμιση είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Επίσης, τα κοινωνικά δίκτυα ταιριάζουν περισσότερο στις προτιμήσεις του κοινού, όπως φαίνεται και από τις μεγάλες εταιρείες που προτιμούν να πληρώνουν για διαφημίσεις εκεί, αλλά και στις πρακτικές πολλών -γενικά- εταιρειών. Οι περισσότερες χρησιμοποιούν κατά κόρον βίντεο για την προώθηση των δραστηριοτήτων τους, έστω και σύντομα, που φαίνεται να έχουν αρκετή απήχηση στο κοινό. Ένα έξυπνο μήνυμα αποτελεί πολύ καλύτερη διαφήμιση από μια “απρόσωπη” αφίσα. Όταν, μάλιστα, εμφανίζεται στη ροή του χρήστη, μαζί με άλλα βίντεο, εικόνες και δημοσιεύσεις, τον κάνει περισσότερο δεκτικό στα προϊόντα σας. Επειδή το κοινό καμιά φορά κουράζεται από τις διαφημίσεις, τα Social Media τις κάνουν να… μη φαίνονται διαφημίσεις!

Οι εταιρείες γίνονται… Social!

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Facebook, αλλά και άλλες εταιρείες ετοιμάζουν εργαλεία και πλατφόρμες για chat μεταξύ των υπαλλήλων. Τέρμα οι βόλτες μέχρι το απέναντι γραφείο ή το άγχος να θυμηθείτε το εσωτερικό του αφεντικού σας. Τα emoji και το texting θα πάρουν πολύ σύντομα τη θέση της παλιάς ενδοεταιρικής επικοινωνίας. Κι από εκεί που τα κοινωνικά δίκτυα ήταν αφορμή για παρατήρηση και επιπλήξεις, η ερώτηση “Γιατί δεν έχεις ανοιχτό το facebook;” θα έχει τελείως διαφορετικό νόημα! Έτσι κι αλλιώς, όσο περνά ο καιρός βλέπουμε μεγαλύτερη ανεκτικότητα στη χρήση κοινωνικών δικτύων στη δουλειά και μη νομίζετε πως γίνεται για το καλό μας. Απλά, όταν ένας υπάλληλος είναι online, αυξάνονται οι πιθανότητες να ανεβάσει μια selfie, μια γκάφα στο YouTube ή ένα post για το “πόσο καλά περνάμε εδώ!”, όπως δείχνουν και πρόσφατες έρευνες, ενώ τέτοια status έχουν πάρα πολύ μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό απ’ ότι αν έρχονταν απευθείας από το λογαριασμό της εταιρείας. Ο κόσμος ενδιαφέρεται, σήμερα, και για το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης ή τις συνθήκες εργασίας εκεί. Και φυσικά κάθε κολοσσός και πολυεθνική σπεύδει να εκμεταλλευτεί κι αυτήν την ευκαιρία!

Η πιο οικονομική διαφημιστική καμπάνια

Όλοι λίγο-πολύ γνωρίζουμε πως για να είναι η προωθητική μας καμπάνια πετυχημένη και αποδοτική πρέπει να μπει το χέρι στην τσέπη. Ωστόσο, οι διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα δεν κοστίζουν ακριβά, ειδικά σε σχέση με τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση. Βέβαια, η λογική λέει πως όσο περνάει ο καιρός και εγκαταλείπονται οι “παραδοσιακές μορφές διαφήμισης” τα Social Media θα αναπροσαρμόζουν το τιμολόγιό τους προς τα επάνω, μέχρι τότε, όμως, ας κοιτάξουμε να το εκμεταλλευτούμε.

Είναι χαρακτηριστικό ένα απόσπασμα από το βραβευμένο μυθιστόρημα του δημοφιλούς Ελβετού συγγραφέα Ζοέλ Ντικέρ Η αλήθεια για την υπόθεση Χάρρυ Κέμπερτ (μτφρ Γ. Στρίγκος, εκδ. Πατάκης, 2012), όπου φαίνεται ξεκάθαρα πως “οι κανόνες του εμπορίου [έχουν] ανατραπεί από την άφιξη του Ίντερνετ και των κοινωνικών δικτύων”. Συγκεκριμένα, ο εκδότης του πρωταγωνιστή αναφέρεται στη δύναμη του Facebook σήμερα, με τα εξής λόγια: “Φαντάσου, Μάρκους, πόσο κοστίζει ένας και μόνο διαφημιστικός χώρος στο μετρό της Νέας Υόρκης. Μια περιουσία. Πληρώνουμε πολλά για μια αφίσα που η διάρκεια ζωής της είναι περιορισμένη και ο αριθμός ανθρώπων που θα τη δουν είναι επίσης περιορισμένος. Πρέπει αυτοί που θα τη δουν να βρίσκονται στη Νέα Υόρκη και να πάρουν τη συγκεκριμένη γραμμή του μετρό στη συγκεκριμένη στάση και το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ενώ, τώρα πια, αρκεί να προκαλέσει κανείς το ενδιαφέρον με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, να κάνει ντόρο, όπως λέμε, να συζητηθεί και μετά να βασιστεί στο ότι οι άλλοι θα μιλήσουν για αυτόν στα κοινωνικά δίκτυα· έτσι αποκτά πρόσβαση σ’ έναν διαφημιστικό χώρο που δεν κοστίζει τίποτα και είναι απεριόριστος. Άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο αναλαμβάνουν, χωρίς καν να το συνειδητοποιούν, να μας διαφημίσουν σε παγκόσμια κλίμακα. Δεν είναι απίστευτό; Οι χρήστες του Facebook είναι απλά μεσάζοντες που δουλεύουν χωρίς κόστος. Είναι χαζό να μην τους χρησιμοποιεί κανείς“.

Να σημειωθεί βέβαια πως, από ένα σημείο και μετά, το μέγεθος της εκάστοτε εταιρείας και οι στόχοι της είναι που υπαγορεύουν τις αντίστοιχες δαπάνες. Αν, για παράδειγμα, μία εταιρεία έχει υψηλή αναγνωρισιμότητα και ο κόσμος βρίσκεται συχνά να ελέγχει το διαδικτυακό προφίλ ή την ιστοσελίδα της για προϊόντα και προσφορές, οφείλει να δώσει μεγαλύτερο βάρος στη σωστή διαχείριση των λογαριασμών της στα κοινωνικά δίκτυα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει -σχεδόν- μηδενικά έξοδα για διαφήμιση, αφού υπάρχουν κι άλλοι τρόποι. Αν, πάλι, μία εταιρεία γίνει τεράστια, συνηθίζεται να επιδιώκει να βρίσκεται παντού. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται παντοκρατορία στον κλάδο της, αλλά και τεράστιο κόστος διαφήμισης, στα κοινωνικά δίκτυα, όπως και εκτός. Φυσικά, το κόστος για διαφήμιση δεν είναι ποτέ αιτία προβληματισμού για μια τεράστια εταιρεία. Περισσότερο απασχολούνται με το που θα επενδύσουν τα λεφτά που κερδίζουν με τη σέσουλα!


Όλα συνδέονται

Όπως ακριβώς δε φτάνει ένα τούβλο για να χτιστεί μια πολυκατοικία, έτσι και στο Social Media Marketing δεν αρκεί το Facebook για να κερδίσουμε τον κόσμο. Φυσικά, είναι το βασικότερο αυτή τη στιγμή, ωστόσο υπάρχουν πολλά ακόμη κοινωνικά δίκτυα που δεν είναι λιγότερο σημαντικά, όπως το Twitter, το Instagram ή το Tumblr και το LinkedIn. Παράλληλα, χρειάζεται και ένα δυνατό κανάλι στο YouTube για να ανεβαίνουν, αλλά και να υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα τα βίντεο που έχουν κατά καιρούς δημοσιευθεί ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν. Σκοπός είναι να υπάρχει το κατάλληλο δίκτυο για κάθε -προωθητική- περίσταση, μιας και το κοινό του καθενός είναι κατά κανόνα διαφορετικό.

Μην ξεχνάτε: Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης δε φέρνει την Άνοιξη!

Πόσο κερδίζω από τα Social Media;

Για να μη βαδίζετε, όμως, στα τυφλά σχετικά με την απόδοση των κόπων σας στα κοινωνικά δίκτυα, υπάρχουν εργαλεία που σας επιτρέπουν να δείτε τι απήχηση και τι κέρδη έχετε από αυτά, όπως το Google Analytics. Το βασικότερο που μπορούμε να παρατηρήσουμε εκεί είναι το conversion rate της διαφημιστικής καμπάνιας, δηλαδή τους χρήστες που αγόρασαν ή εγγράφηκαν στο newsletter, για παράδειγμα, είτε συνολικά είτε για κάθε μέσο χωριστά, στην ενότητα “Μετατροπές“. Επιπλέον, μπορείτε εύκολα να ελέγχετε από που προέρχονται οι επισκέπτες σας, αλλά και που έχουμε κοινή χρήση περιεχομένου από τις σελίδες σας. Πρόκειται για εξαιρετικά χρήσιμα στοιχεία, και μάλιστα δωρεάν, των οποίων η σωστή ανάγνωση και εκμετάλλευση έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα για κάθε επιχείρηση.

Γι’ αυτό μην παραλείπετε τη δημιουργία λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα και, οπωσδήποτε, μην αφήνετε τη λειτουργία τους στην τύχη. Ένας υπάλληλος ή μία εταιρεία που, υπεύθυνα διαχειρίζεται τα social media της δικής σας θα σάς αποφέρει τεράστια οφέλη, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Είναι θέμα συνήθειας να βάλετε κι εσείς τα Social Media στην επαγγελματική σας ζωή και καθημερινότητα.

Δεν τίθεται, όμως, θέμα, για το ότι μόνο κερδισμένες μπορούν να βγουν οι επιχειρήσεις που τα εκμεταλλεύονται σωστά. Είναι, πλέον, ξεκάθαρο για όλους πως όσο περισσότερο διευρύνεται η διαδικτυακή παρουσία του καθενός μας, τόσο οφείλει να ενισχύεται κάθε εταιρικό προφίλ στο Ίντερνετ. Η οργανωμένη και στοχευμένη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί, πέραν πάσης αμφιβολίας, την καλύτερη, αλλά και πιο ανέξοδη, μορφή διαφήμισης!

Το άρθρο ανήκει στη κατηγορία Blog. Πατήστε για να δείτε παρόμοιες δημοσιεύσεις μας.


Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί από την ομάδα της WebGrab η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα.

Εάν θέλετε να αντιγράψετε ή να εκτυπώσετε αυτό το άρθρο παρακαλούμε ακολούθηστε τους κανόνες εδώ "LINK"



Απάντηση